perjantai 26. joulukuuta 2008

Painajaismaista!?

Tuli herättyä äsken todella helvetilliseen uneen. Ajatella että lomillakin tällaista näkee.

Unessa olin takaisin kasarmilla ja meneillään oli selvästi kotiutumispäivä. Osa porukasta oli jo pukenut siviilit päälle mutta itse juoksin ympäriinsä lomapuvussa edelleen. Juoksentelin pitkin kassun käytäviä yrittäen muistaa että mitkä olivat ne viimeiseksi palautettavat vaatetusartikkelit - vaan kun en millään muistanut. Hortoilin ympäriinsä kysellen porukoilta siellä että olisiko heillä vaatetuspakkauslistoja, sillä siitä selviäisi mitä piti vielä palauttaa.

Saatuani edes jonkinlaisen listan käsiini aloin lappaamaan tavaraa kaapistani lomakassiin, jolla olin määrä viedä loput palautettavat tavarat varusvarastolle. Huomasin kuitenkin eräässä vaiheessa että kaapissa oli jäljellä mm. sirpaleliivi, joka tarkoitti että se ei voinut olla minun kaappini sillä Sirpan olin jo aikoja sitten palauttanut varastolle. Turhautuneena heittelin toisten tavaroita pitkin lattioita. Lopuksi muistan vielä että muutamat sukat, bokserit ja T-paidat olivat jääneet jonkun lukitun oven taakse, ja yritin saada siivoojia avaamaan sitä, vaan heillä ei ollut avaimia.

Tällaiset unet tuovat minulle mieleeni erään toisen uneni, joka koski sitä että viimeisiltä lomiltani palatessa olin unohtanut ottaa siviilivaatteet mukaan. Siitäkin unesta heräsin helvetinmoisen helpotuksen vallassa huomatessani sen olleenkin tosiaankin vain unta. Ja sydän hakkasi kuin mikäkin vasara..

TJ5

Ei kommentteja: